Øg din omsætning – indret din butik med omtanke

Dette indlæg indeholder sponsoreret indhold fra de virksomheder, der linkes til.

Det er rent faktisk en videnskab at indrette sin butik, så den opmuntrer kunderne til at lægge deres surt tjente penge der. Heldigvis findes der en masse inspiration, spændende viden og ikke mindst en masse forhandlere på det store internet.

Du skal have en masse ting med i dine overvejelser, når du skal skabe en butik, som først og fremmest lokker kunder til, men som også formår at fastholde kunderne.

Man ved nemlig, at jo længere tid en kunde bruger i en butik, desto flere penge vil vedkommende være tilbøjelig til at lægge ved kassen

Man kan gøre et hav af forskellige tiltag, når det kommer til indretning af sin butik. Lige fra farve- til musikvalg. Derudover er det butiksinventar, du vælger til din butik, af stor betydning for kundernes oplevelse af at være der.

Nogle forhold, som du skal være opmærksom på i forbindelse med din butiksindretning, er, at de mennesker, som udgør din kundegruppe, foretrækker, at der i din butiks indretning er forskel på kønnene. Det vil sige, at det formentlig er hensigtsmæssigt at etablere henholdsvis en herre- og dameafdeling. Ligeledes skal du overveje at etablere aldersopdelte områder, hvis du sælger produkter målrettet forskellige aldre.

Du skal være opmærksom på, at yngre mennesker generelt er mere tilbøjelige til at foretage impulskøb. Derfor er det måske smart – såfremt du forhandler produkter til yngre personer – at have et stort udvalg af produkter i en prisklasse, hvor det er nemmere at købe det på en pludseligt opstået impuls.

Sådan noget som atmosfæren i din butik er afgørende for, hvor løst pengene sidder på dine kunder. Behagelige farver, bløde tæpper eller flotte trægulve er nogle værktøjer, du bør skrue på. I forlængelse heraf bør du måske have noget behageligt musik kørende i baggrunden i butikken.

Hvis du driver en kæde af butikker, så er det vigtigt, at dine butikker er ensartede. Det vil sige, at valg af butiksinventar er ens fra butik til butik. Farven og ordlyden på facaden skal være den samme, uanset om du træder ind i butikken i Skanderborg eller Fredericia.

Du skal ligeledes være opmærksom på, hvordan dine varer er placeret på hylderne i din butik. Man ved, at de varer, der står på midterste hylde – sådan cirka i øjenhøjde – er de varer, som sælger mest. Specifikt bør de varer du ønsker høj omsætning på stå i 130 til 170 centimeters højde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.